Lehdistötiedote Hiab Messutiedote

Hiabin vaikuttava keskiraskaan sarjan kuormausnosturivalikoima esillä IAA-messuilla

20.09.2016

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 20.9.2016 KLO 12.00

Cargotec-konserniin kuuluva Hiab on uudistanut keskiraskaan sarjan kuormausnosturivalikoimaansa 24 uudella tai päivitetyllä mallilla. Uudet keskiraskaan sarjan nosturit ovat vastaus 20 tonnimetrin segmentin kasvaville markkinoille. Nostureihin on saatavilla täydellinen valikoima HIAB-ohjausjärjestelmiä, kaukohallinnalla tai ilman.

"Asiakkaan näkemys on avainasemassa Hiabin tuotekehityksessä. Haluamme ennen kaikkea tuottaa asiakkaillemme lisäarvoa ja ratkaista heidän ongelmansa. Turvallisuus, luotettavuus, kestävyys ja helppokäyttöisyys ovat aina Hiabin päätavoitteita. Haluamme auttaa asiakkaitamme tehostamaan omaa liiketoimintaansa. Erinomainen esimerkki keskittymisestämme uusien innovaatioiden kehittämiseen ovat juuri julkaisemamme uudistukset keskiraskaan sarjan kuormausnosturivalikoimassamme. Olemme iloisia saadessamme esitellä uudistetut nosturimme IAA-messuilla", sanoo Hiab-kuormausnostureiden johtaja, Joakim Andersson

"Uudistetuissa nostureissa on innovatiivisia toimintoja, jotka helpottavat nosturin käyttöä ja tekevät siitä samalla turvallisempaa ja tuottavampaa. Puomin kärjen ohjausjärjestelmä CTC (Crane Tip Control) yksinkertaistaa nosturin ohjaamista. Nostonvaimennus LSS (Load Stability System) puolestaan takaa nosturin turvallisen käytön SAF-toiminnon (Semi Automatic Folding) ansiosta nosturin voi paketoida tai ottaa käyttöön puoliautomaattisesti, mikä yksinkertaistaa yhtä vaikeimmista toiminnoista kuormausnosturia käytettäessä", selittää Hiabin keskiraskaan sarjan nosturivalikoiman johtaja Hans E. Ohlsson

Uudet nosturit ovat enimmillään 300 kg Hiabin edeltäviä malleja kevyempiä, mikä tarkoittaa saman verran lisää hyötykuormaa asiakkaalle. "Edistyksellinen kaukohallintajärjestelmä, uusi V200-venttiili ja uudistettu hydrauliikka tuovat asiakkaalle entistä enemmän lisäarvoa", Ohlsson summaa.

Tervetuloa tutustumaan HIAB-kuormausnostureihin ja muihin Hiab-innovaatioihin IAA-messuille messuosastolle P35. Messut järjestetään Saksan Hannoverissa 22.-29. syyskuuta. Hiabin lehdistötilaisuus järjestetään messuosastolla torstaina 22. syyskuuta klo 13 (Keski-Euroopan kesäaikaa). Saat lisätietoja osoitteesta iaa.hiab.com.

Linkit:

Lisätiedot englanniksi ja ruotsiksi:
Joakim Andersson, Senior Vice President, Hiab-kuormausnosturit, puh. +46 706 126 124, joakim.andersson@hiab.com
Hans E. Ohlsson, Director, keskiraskaan sarjan kuormausnosturit, Hiab, puh. +46 7066 35334, hans.e.ohlsson@hiab.com
Englanniksi ja suomeksi:
Hanna-Kaisa Talvensaari, Senior Communications Manager, Hiab, puh. +358 40 758 1572, hanna-kaisa.talvensaari@hiab.com

Hiab on maailman johtava ajoneuvojen kuormankäsittelylaitteiden toimittaja. Asiakastyytyväisyys on meille aina etusijalla. Noin 3 000 Hiabissa työskentelevää ammattilaista huolehtii asiakastarpeiden mukaisista tuotteista ja palveluista kaikkialla maailmassa. Tuotevalikoimaamme kuuluvat HIAB-kuormausnosturit, JONSERED-kierrätys- ja puutavaranosturit, LOGLIFT-puutavaranosturit, MULTILIFT-vaihtolavalaitteet, MOFFETT-ajoneuvotrukit sekä DEL-, WALTCO ja ZEPRO-takalaitanostimet. www.hiab.fi

Hiab on osa Cargotecia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) liikevaihto vuonna 2015 oli noin 3,7 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi