Lehdistötiedote Hiab

Hiab esittelee kuormankäsittelyyn suunnitellun uraauurtavan digitaalisen HiConnect(TM)-ratkaisun

28.09.2017

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 28.9.2017 KLO 11.00

Cargoteciin kuuluva Hiab tuo markkinoille digitaalisen HiConnect(TM)-ratkaisun, joka on uusi mullistava kuormankäsittelyalan innovaatio. HiConnect on verkottunut ratkaisu, jonka Hiab lisää uutena ominaisuutena markkinoiden johtavaan kuormankäsittelylaitteistoonsa. Sen avulla asiakas saa tietoa, jota hyödyntämällä hän voi tehostaa liiketoimintansa parhaalla mahdollisella tavalla.

HiConnect on laitteisiin liitettävä ratkaisu, joka tehostaa Hiab-laitteiden tuottavuutta. Sen avulla asiakkaat saavat reaaliaikaisen käsityksen laitteiston käyttöasteesta, toiminnasta ja kunnosta. "Asiakkaat voivat hyödyntää näitä tietoja tehokkuuden optimoinnissa ja tarpeettoman seisonta-ajan minimoinnissa. Tällä hetkellä heillä on rajallisesti ja usein manuaaliseen syöttöön perustuvaa tietoa laitteistonsa käyttöasteesta, kunnosta ja toiminnasta. HiConnectin selkeistä, verkkopohjaisista näkymistä he saavat reaaliaikaista tietoa, joka helpottaa valvontaa ja huollon suunnittelua sekä auttaa parantamaan kunkin laitteen ja käyttäjän toimintaa", kertoo Jan-Erik Lindfors, Hiabin uusien liiketoimintaratkaisujen johtaja.

HiConnectia on kehitetty vuodesta 2015 alkaen läheisessä yhteistyössä ja pilottikokeiluissa useiden asiakkaiden kanssa. HiConnect-ratkaisuun kuuluu neljä liiketoiminnan kannalta tärkeää tietotasoa, jotka on mukautettu erilaisten liiketoiminnallisten tarpeiden ja kaluston koon mukaan. Vuoden 2017 viimeisen neljänneksen aikana Hiab tuo markkinoille HiConnect-jälkiasennusratkaisun, joka sopii tiettyihin jo markkinoilla oleviin HIAB-kuormausnostureihin ja MULTILIFT-vaihtolavalaitteisiin. Ratkaisu on suunnattu asiakkaille Yhdysvalloissa, Britanniassa, Ranskassa, Alankomaissa ja Saksassa. Vuoden 2018 aikana HiConnectin tarjontaa laajennetaan myös muille markkina-alueille.

"Meillä on ilo tuoda markkinoille verkottuneita ratkaisuja alamme ensimmäisenä. Olemme kuormankäsittelyalan edelläkävijä, ja pyrimme edistämään alan tulevaisuutta myös jatkossa. Olemme tehneet läheistä yhteistyötä asiakkaiden kanssa, ja yhdessä olemme todenneet HiConnectin monet edut ja kehityspotentiaalin. Nyt markkinoille tuomamme ratkaisu on ensimmäinen lajissaan. Varhaisessa vaiheessa mukaan lähtevät asiakkaat voivat osallistua myös HiConnectin jatkokehitykseen omien tarpeidensa pohjalta", toteaa Hiabin johtaja Roland Sundén.

"Nykytekniikka ja digitaaliset ratkaisut ovat mullistaneet liiketoimintamallimme. Koska voimme nyt seurata ajoneuvojamme, tiedämme tarkalleen, missä ne kulloinkin ovat ja mitä ne tekevät. Näiden tietojen avulla voimme tehostaa toimintaamme ja parantaa sen turvallisuutta", Travis Perkins PLC:n tekninen kalustojohtaja Andrew Hollingsworth sanoo.

Hiabin ensiluokkaiset laitteet ja palvelut - kuten Hiab ProCare(TM)-sopimukset ja digitaalinen HiConnect-ratkaisu - auttavat yrityksen asiakkaita parantamaan liiketoimintansa tehokkuutta, tuottavuutta ja turvallisuutta.

"Tavoitteemme on, että kaikki Hiabin uudet laitteet ovat verkottuneet vuoteen 2018 mennessä. Tiivis yhteistyö asiakkaiden kanssa on tärkeää kehittäessämme uusia ratkaisuja, jotka tuovat lisäarvoa asiakkaiden liiketoiminnalle", Roland Sundén tiivistää.

Lisätietoja:

Digitaaliset ratkaisut
Jan-Erik Lindfors, Vice President, New Business Solutions, Hiab
puh. +358 50 382 3331, jan-erik.lindfors@hiab.com

Markkinointi ja viestintä
Nikolaus Scheurer, Vice President, Marketing & Communications, Hiab
puh. +46 706 00 52 37, nikolaus.scheurer@hiab.com

Hiab on maailman johtava ajoneuvojen kuormankäsittelylaitteiden sekä älykkäiden palvelujen ja digitaalisten ratkaisujen toimittaja. Hiab työllistää maailmanlaajuisesti yli 3 000 henkilöä. Alan edelläkävijänä olemme sitoutuneet tehostamaan asiakkaidemme liiketoimintaa ja kehittämään tulevaisuuden älykkäitä kuormankäsittelyratkaisuja.

Hiabin tuotevalikoimaan kuuluu luokkansa parhaat kuormankäsittelylaitteet, kuten HIAB-kuormausnosturit, LOGLIFT- ja JONSERED-puutavara- ja kierrätysnosturit, MOFFETT-ajoneuvotrukit, MULTILIFT-vaihtolavalaitteet sekä ZEPRO-, DEL- ja WALTCO-takalaitanostimet. Hiabin ProCare(TM)-huoltopalvelu, palkittu HiVision(TM)-ohjausjärjestelmä ja HiConnect(TM)-ratkaisu osoittavat, että haluamme jatkuvasti kehittää älykkäitä palveluja ja verkottuneita ratkaisuja, jotka tuovat lisäarvoa asiakkaillemme. www.hiab.com

Hiab on osa Cargotecia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.com