Lehdistötiedote Hiab

Hiabille lisätilaus aiemmin julkaistuun Suomen puolustusvoimien kaluston uusimisohjelmaan

29.03.2017

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 29 MAALISKUUTA 2017 KLO 13

Cargoteciin kuuluva Hiab on saanut merkittävän lisätilauksen Scania Suomi Oy:ltä. Hiab toimittaa Suomen puolustusvoimille 69 MULTILIFT XR21Z -koukkulaitetta sekä 7 HIAB X188 -kuormausnosturia. Tilauksen arvo on noin 2,5 miljoonaa euroa ja se kirjataan Cargotecin vuoden 2017 ensimmäisen neljänneksen tilauskantaan.

Suomen puolustusvoimat jatkaa kalustonsa uusimista ja käyttää nyt loput alkuperäisessä tarjouskyselyssä olleet optiot. Alkuperäinen vuonna 2014 saatu tilaus sisälsi 172 MULTILIFT XR2IZ -koukkulaitetta, 13 HIAB X188 -nosturia ja 16 MULTILIFT CHU -kontinkäsittelylaitteistoa. Tämän tilauksen arvo oli noin 6,4 miljoonaa euroa.

"Olemme toimittaneet asiakkaalle kalustoa, joka täyttää heidän odotuksensa, ja hyvä yhteistyömme Scania Suomen kanssa jatkuu edelleen. Nyt saatujen laitetilausten toimitukset alkavat tänä vuonna ja ne saadaan päätökseen vuoden 2018 ensimmäisellä vuosineljänneksellä," Hiab Suomen myyntijohtaja Tom Suomela toteaa.

Lisätietoja englanniksi ja ruotsiksi:
Stefan Karlsson, myyntijohtaja, Pohjois-Eurooppa, Hiab, puh. +46 725 298 667, stefan.karlsson@hiab.com
Lisätietoja englanniksi ja suomeksi:
Tom Suomela, myyntijohtaja, Hiab Suomi, puh. 040 761 0737, tom.suomela@hiab.com
Hanna-Kaisa Talvensaari, viestintäpäällikkö, Hiab, puh. 040 758 1572,
hanna-kaisa.talvensaari@hiab.com

Hiab on maailman johtava ajoneuvojen kuormankäsittelylaitteiden toimittaja. Asiakastyytyväisyys on meille aina etusijalla. Noin 3 000 Hiabissa työskentelevää ammattilaista huolehtii asiakastarpeiden mukaisista tuotteista ja palveluista kaikkialla maailmassa. Tuotevalikoimaamme kuuluvat HIAB-kuormausnosturit, JONSERED-kierrätys- ja puutavaranosturit, LOGLIFT-puutavaranosturit, MULTILIFT-vaihtolavalaitteet, MOFFETT-ajoneuvotrukit sekä DEL-, WALTCO ja ZEPRO-takalaitanostimet. www.hiab.fi

Hiab on osa Cargotecia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi