Lehdistötiedote Navis

Cosco ottaa käyttöön Cargotecin Naviksen N4-terminaalioperaattorijärjestelmän

15.03.2018

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 15. MAALISKUUTA 2018 KLO. 09.30

Cargotecin Kalmar-liiketoiminta-alueeseen kuuluva Navis on tehnyt sopimuksen Cosco Shipping Ports (CSP) Ltd.n kanssa N4-terminaalioperaattorijärjestelmän (TOS) käyttöönotosta. N4:llä Cosco hakee lisätehokkuutta satamaoperaatioihinsa.

CSP on maailman johtavia satamaoperaattoreita. Se operoi ja hallinnoi tällä hetkellä 269 laituria (joista 179 konttikäyttöä varten) 38 satamassa maailmanlaajuisesti, joiden yhteenlaskettu vuotuinen kapasiteetti on noin 103 miljoonaa TEU:ta. N4-tilauksella Cosco korvaa sen aiemmat muiden valmistajien terminaalioperaattorijärjestelmät, mikä on linjassa yhtiön tavoitteen kanssa lisätä sen globaalin portfolion standardointia.

Naviksen N4-terminaalioperaattorijärjestelmä auttaa operaattoreita muun muassa parantamaan niiden skaalautuvuutta, integroimaan ja hallinnoimaan useita käyttöpaikkoja yhdellä järjestelmällä, vähentämään hallinto- ja tukikustannuksia sekä tehostamaan terminaalioperaatioita.

Lisätietoa:
Derek Kober, Vice President, Marketing, puh. +1 650 333 6754, derek.kober@navis.com
Pia Friberg, viestintäjohtaja, konserniviestintä, puh. 020 777 4000, communications@cargotec.com

Cargotec (Nasdaq Helsinki: CGCBV) on johtava lastin- ja kuormankäsittelyalan ratkaisujen toimittaja, jonka tavoite on olla älykkään lastinkäsittelyn markkinajohtaja. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor tarjoavat asiakkaille tuotteet ja huoltopalvelut, jotka takaavat jatkuvan, luotettavan ja vastuullisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi