Lehdistötiedote Cargotec

Kalmar sai 25 konttikurottajan tilauksen algerialaiselta satamaoperaattorilta

23.05.2013

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 23. TOUKOKUUTA 2013 KLO 9.00

Cargoteciin kuuluva Kalmar on saanut 25 konttikurottajan tilauksen algerialaiselta satamaoperaattorilta GICEP:lta (Groupament D'Interêt Commun Des Entreprises Portuaires).  Kalmarin konttikurottajat toimitetaan seuraavan kuuden kuukauden aikana Algerian viiteen tärkeimpään satamaan, jotka ovat Annaba, Skikda, Alger, Mostagannem ja Ghazaouet. Tilauksen arvo on noin 10 miljoonaa euroa.

GICEP:n pääjohtaja Saidi Mabrouk kommentoi tilausta: "Meille oli erittäin tärkeää löytää kumppani, joka pystyy toimittamaan sekä suorituskykyiset laitteet että erinomaisen teknisen tuen. Kalmarin ratkaisu täyttää nämä toiveemme täysin".

"Tunsimme Kalmarin brändin maineen ja odotimme DRF 450 -konttikurottajan tarjoavan vaikuttavaa tuottavuutta. Erityisesti meidät kuitenkin vakuutti Kalmarin vahva paikallinen huoltotiimi. Vastuullamme on viisi vilkasta satamaa, joten tehokkaan toiminnan ja tuottavuuden ylläpitäminen on äärimmäisen tärkeää. Meillä on aikaisempaa kokemusta Kalmarin konttikurottajien käytöstä Algerin satamasta, joten tiesimme niiden olevan erittäin luotettavia ja tehokkaita", Mabrouk lisää.

Eduardo Prat, Kalmarin South EMEA -markkina-alueen johtaja kertoo: "Olemme iloisia, kun voimme kehittää yhteistyötämme GICEP:in kanssa. Kalmarin F-sukupolven laitteilla voidaan pinota viisi konttia kahteen riviin, ne ovat helppokäyttöisiä ja tarjoavat erinomaisen näkyvyyden joka suuntaan. Laitteiden laadukkuuden ja kestävyyden ansiosta myös käyttökustannukset laskevat ja jälleenmyyntiarvo paranee.  Teemme lujasti töitä ylittääksemme asiakkaidemme odotukset, mikä oli tärkeä tekijä Kalmarin valinnassa tämän tärkeän tarjouskilpailun voittajaksi".

Lisätietoja lehdistölle:
Eduardo Prat, johtaja, Kalmar South EMEA, puh. +34 609 02 95 00, eduardo.prat@cargotec.com
Maija Eklöf, viestintäjohtaja, Kalmar, puh. 020 777 4096, maija.eklof@cargotec.com

Lisätietoja sijoittajille:
Eeva Sipilä, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 020 777 4104

Kalmar tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman lastinkäsittelyratkaisuja ja -palveluja satamiin, terminaaleihin, jakelukeskuksiin ja raskaan teollisuuden käyttöön. Kalmar on edelläkävijä terminaalien automatisoinnissa ja energiatehokkaassa konttien käsittelyssä. Joka neljäs kontti ympäri maailman siirretään Kalmar-ratkaisun avulla. Kalmarin laaja tuotevalikoima, maailmanlaajuinen palveluverkosto ja kyky integroida terminaalien eri prosessit saumattomasti toisiinsa tehostavat asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta kaikilla osa-alueilla. www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2012 oli 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi