Lehdistötiedote Cargotec

Cargotec huutokauppaa taiteilija Herman Broodin maalaaman Hiab-nosturin ja lahjoittaa tulot hyväntekeväisyyteen

29.03.2012

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE 29. MAALISKUUTA 2012 KLO 13.00

Cargotec pyysi vuonna 2000 kuuluisaa hollantilaista taiteilijaa Herman Broodia maalaamaan Hiab-kuormausnosturin RAI-näyttelyyn Hollantiin. Tämän vuoden RAIssa 17-21. huhtikuuta Cargotec huutokauppaa tämän nosturin ja lahjoittaa tuoton riippumattomalle humanitaariselle War Child -organisaatiolle.

"Tuntuu hienolta, että tämä kaunis pop-art -nosturi nostetaan valokeilaan. Noin kymmenen vuotta Herman Broodin maalaustyön jälkeen nosturi voi vielä saada aikaan hyvää. Sosiaalinen vastuu on meille tärkeää ja mahdollisuus tukea War Child -järjestöä tällä huutokaupalla on erittäin positiivista", sanoo Paulo Cardoso, Cargotec Hollannin markkinointipäällikkö.

Herman Brood kuoli 54-vuotiaana vuonna 2001, hän oli monipuolinen taiteilija, muusikko ja maalari. Brood oli tunnettu ja pidetty kulttuuripersoona Hollannissa ja laajemminkin. Hänen taidettaan on kuvattu ekspressiiviseksi ja moderniksi, jossa on vaikutteita 1950- ja -60-lukujen pop-taiteesta. Broodin töissä perinteinen maalaus sulautuu moderniin massakulttuuriin kuten sarjakuviin, elokuviin ja mainoksiin.

Hollantilainen War Child -järjestö tukee lapsia ja nuoria muuttamaan omaa tulevaisuuttaan suojelemalla heitä sodan vaikutuksilta. Järjestö tarjoaa psykososiaalista tukea ja virikkeellistä opetusta.

Huutokauppa pidetään klo 17 paikallista aikaa perjantaina 20.4. Cargotecin osastolla 07.120 RAI-näyttelyssä Amsterdamissa Hollannissa.

Lisätietoja lehdistölle:

Paulo Cardoso, markkinointipäällikkö, Cargotec Netherlands B.V., puh: +31 522 27772 11 tai +31 6 533 84 063, paulo.cardoso@cargotec.com (englanniksi)

Anne Westersund, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. 020 777 4460

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2011 oli 3,1 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä tunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi