Lehdistötiedote Cargotec

Yhteistoimintaneuvottelut Cargotecin toiminnoissa Suomessa päättyivät

22.11.2012

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 22. MARRASKUUTA 2012 KLO 13.30

Cargotec on 19.11.2012 saanut päätökseen lokakuussa käynnistetyt yhteistoimintaneuvottelut Suomen toimintojen henkilöstövaikutuksista.

Neuvottelujen tuloksena Suomessa vähennetään toiminta- ja tuotantopaikkakunnilla yhteensä noin 105 henkilötyövuotta. Yhteensä 33 työtehtävää vähenee määräaikaisten sopimusten päättämisen, avointen toimien täyttämättä jättämisen ja muiden järjestelyjen kautta. Lisäksi noin 72 henkilöä irtisanotaan globaaleista tukitoiminnoista, konsernitoiminnoista, Services-liiketoiminta-alueesta, Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan (EMEA) alueelta sekä Terminals-liiketoiminta-alueesta. Vähennykset koskevat 65 työsopimuksen päättämistä Tampereen yksiköissä, 31 työsopimuksen päättämistä Helsingin yksiköissä ja 9 työsopimuksen päättämistä Kaarinan ja Turun yksiköissä.

Toimenpiteiden tarkoituksena on sopeuttaa Cargotecin toimintoja uuteen liiketoimintavetoiseen toimintamalliin ja parantaa kannattavuutta.

Cargotec työllistää Suomessa noin 1 000  henkilöä. Neuvottelut jatkuvat edelleen muissa maissa, joita suunnitelmat uudesta toimintamallista mahdollisesti koskevat.

Lisätietoja lehdistölle:
Anne Westersund, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. 020 777 4460

Lisätietoja sijoittajille:
Eeva Sipilä, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 020 777 4104

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2011 oli 3,1 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 500 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin NASDAQ OMX -pörssissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.com