Cargotecille laivanosturi- ja lastiluukkutilaus

07.06.2007

Cargotecin laivojen lastinkäsittelyjärjestelmiä toimittava liiketoiminta-alue MacGREGOR on saanut kahdeksan raskaan lastin käsittelyyn tarkoitetun laivanosturin ja kahdeksan standardilaivanosturin tilauksen kiinalaiselta COSCO Dalian -telakalta. Tilaukseen kuuluu lisäksi taittuvien sekä nostettavien lastiluukkujen suunnittelu ja komponenttitoimitus. Laivanosturit ja lastiluukut toimitetaan vuosina 2008-2009 neljään Chipolbrok-varustamon alukseen. Tilauksen arvo on noin 16 miljoonaa euroa.

Laivanosturit valmistetaan MacGREGORin yhteistyökumppanin Nanjing Lüzhou Machine Worksin tehtaalla Kiinassa. Laivanostureiden nostokapasiteetti yhdessä on 640 tonnia 16 metriin, ja nosturit varustetaan vinsseillä konttien käsittelyn nopeuttamiseksi.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Kenneth Mellin, myyntijohtaja, MacGREGOR, Laivanosturi-divisioona,
puh. +46 660 294 176
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita käytetään tavaravirran eri vaiheissa laivoissa, satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa ja lähikuljetuksissa. Konsernin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on markkinajohtajan asema, ja ne tunnetaan asiakkaiden keskuudessa kaikkialla maailmassa. Cargotecin liikevaihto on 2,7 miljardia euroa. Konsernilla on yli 9 000 työntekijää ja toimintaa lähes 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

www.cargotec.fi